SAWALA matuh Pusat Studi Sunda (PSS), nu diayakeun 11 Juli 2008 di Gedung Indonesia Menggugat,
Geus jadi kacapangan yen urang Sunda man someah hade ka semah. Watek kawas kitu mindeng dimangpaatkeun ku para sales girl atawa saha bae nu nanawarkeun barang dagangan kalawan keketrok, door to door. Naon bae nu ditawarkeun remen dibeuli, boh sacara kontan boh dikiridit.
Saenyana, watek kawas kitu teh aya alusna upama dipake balantik. Ari ku jalan someah mah asa piraku masarkeun produk tepi ka hese hasil. Orokaya, upama dipatalikeun kana paripolah konsumen mah watek kawas kitu teh teu pamohalan kalah nembongkeun yen masarakat Sunda teh konsumtif.
Pajar urang Sunda man teu produktif, utamana dina widang ekonomi. Boa teu loba urang Sunda nu jadi jugala. Cenah, rek jadi jugala kumaha da urang Sunda mah katembongna teu pati wani nanggung risiko. Sikepna deukeut deukeut kana siger tengah, teu resep eekstriman. Nu dipalar herang caina beunang laukna.
Boa alatan kitu, di urang rea pagawe pabrik, upamana, nu asalna lain ti wewengkon deukeut pabrik. Eta, cenah, urang Sunda mah mindeng teu asup,
Pamustunganana rada nyelekit: pajar urang Sunda mah etos kerjana goreng. Tah, eta alesanana nu matak ayeuna hayang nyaho, kumaha saenyana an paripolah urang Sunda dina widang ekonomi? Sangkan teu lega teuing ambahanana, ngahaja museurkeun perhatian kana widang perbangan.
BD mere gambaran yen dina ngalayanan nasabah, utamana nu rek nginjeum duit, bang boga aturan nu geus jinek, antarana nimbang-nimbang heula karakter calon nasabah. Carana teu subjektif, upamana kalawan ningali seke selerna, tapi objektif. Upamana bae, nu ditimbang-timbang teh
Najan teu jentre ngagambarkeun karakter nasabah tumali kana selerna, tapi data nasabah bang nu dibagi sacara regional, kaasup data di Jawa Barat, puguh we penting. Orokaya, data nasabah bang mah kapan teu bisa diuar-uar. Dijaga rikip pisan. Tapi, paling copelna, urang bisa ngalelebah dumasar kana gurat badagna bae.
Tina gambaran umum ngeu-naan kiridit pengusaha mikro, kaayaan di Jawa Barat mah cenah kawilang alus. Kiridit macetna rata-rata ngan satengahna tina kiridit macet nasional. Har-tina, di Jawa Barat mah ukur saeutik kiridit nu macet. Kitu nu kagambar tina pedaran BD.
Ngan basa eta gambaran dibanding-banding jeung gambaran nu ditepikeun ku HS, nyaeta ngeunaan kiridit usaha tani, asa rada pagedrug. Sabab, cek HS, dina hal eta mah kapanggih yen di Jawa Barat rea kiridit nu macet. Tangtu, karakter tukang tani nu nyarokot kiridit usaha tani aya bedana upama dibandingkeun jeung karakter tukang usaha nu nyarokot kiridit usaha mikro. Bedana ten lain bae tumali kana wanda usahana, tapi deuih kana kasang tukang kahirupan masarakatna.
Ongkoh, sakumaha nu kagambar tina pedaran BD jeung HS, karakter pangeusi Tatar Sunda teh rupa-rupa. Upamana bae, masarakat Pantura beda jeung masarakat Priangan Wetan, kitu deui masarakat di wewengkon
Tumali kana anggapan yen urang Sunda kacirina konsumtif, BD nyebutkeun yen upama ditilik tina pangalaman di bang jeung angka PDRB (Pendapatan Domestik Regional Bruto} me-mang enya cenah masarakat Sunda ten kaitung konsumtif. Numutkeun BD, sikep konsumtif teh bakal goreng kasebutna mun teu ngijir kana kamampuh atawa penghasilan. Sikep kawas kitu sarua jeung teu produktif.
Kitu deui HS mere gambaran yen masarakat Sunda, pangpangna di
Basa gambaran kawas kitu dipakaitkeun kana masalah etos kerja, men kabeh nu milu sawala boga anggapan yen urang Sunda man etos kerjana kaitung kurang.
HS mere conto tina kaayaan pedagang kaki
Ari nu baralanjana mah tangtu we lolobana urang Sunda. Moal boa ieu gambaran nguatkeun anggapan yen urang Sunda teh konsumtif. Tapi bisa jadi ieu gambaran teh sacara teu langsung nuduhkeun hal sejen, upamana kurangna akses urang Sunda kana sumber sumber dana, sumber barang jualeun. Eta teh can kajawab kalawan pasti, memang kudu ditalungtik leuwih jero.
Cek tinimbangan BD, urang Sunda mah sigana leuwih cocog jadi ahli promosi atawa jadi nu ngokolakeun customer service. Sabab, dina eta widang tetela diperlukeun sikep santun. Malah mah, cek BD, urang Sunda mah sigana cocog upama digawe di bang. Ongkoh deuih loba urang Sunda nu nyekel posisi strategis di widang perbangan nasional.
Basa eta gagasan dipatalikeun kana etos kerja nu cenah kurang hade tea, BD jeung HS sasatna saluyu yen ajen atikan nu kudu jadi jawabanana. Atikan di dieu ngandung harti nu leuwih jembar: lain bae atikan formal tapi deuih atikan non-formal cara sawala atau riungan lianna nu ngabahas rupaning widang. Eta nu kudu digedurkeun.
Nu perlu dibahas teh lain bae masalah budaya, basa atawa kasenian Sunda, tapi deuih ekonomi, pulitik jeung sikep moral urang Sunda. Susuganan we urang Sunda teh teu ceehan, tapi boga sikep kompetitif tur ulet digawe. HS mere conto yen para pagawe pabrik di Tatar Sunda kacirina leuwih tengtrem batan pagawe pabrik di wewengkon sejen, najan kalan-kaJan hakna teu pati katedunan. Ari di wewengkon sejen mah para pagawe teh katembongna leuwih giat merjuangkeun hakna kalawan toh-tohan, najan cek paribasana kudu demontrasi unggal poe ge.
Ieu sawala rea ngaguar kakurang urang Sunda dina widang ekonomi jeung produktivitas—
No comments:
Post a Comment